środa, 20 lutego 2013

kOloRowe SzkIełKa

Wczorajsza pogoda rozłożyła mnie na łopatki, dzisiaj niestety nie jest lepiej.... gdzie to słoneczko?

Dzisiaj moje szkiełka ale w wersji okrojonej...szkło + dzieci = katastrofa
W obawie przed szkodami cyknełam zaledwie dwie fotki tak na szybko, widać nawet kurz na mojej pięknej paterze (Huta Ząbkowice 1910r.) szybko, szybko i z powrotem na półkę.. uff udało się :D

Odkąd pamiętam zawsze miałam ciągoty do koraliczków, kryształków, minerałów, kamieni oraz szkła Pierwsze wymiany "skarbami" odbywały się już w przedszkolu :D. Także szkolenia z handlu przechodziłam jako kilkuletnia dziewczynka :D ale to były negocjacje, czasami trwały nawet kilka dni...


Na moje szkiełka poluję oczywiście na aukcjach internetowych, giełdach staroci, a czasem przychodzą do mnie same w formie prezentów :D Ostatnio wygrzebałam "w internecie" stare katalogi Huty Ząbkowice, Niemen, Hortensja teraz tylko oprawa w twardą okładkę i gotowe. Katalogi zawierają spis wszystkich cudnych przedmiotów jakie wyprodukowały Huty w 1910, 1934 roku. Każda rzecz jest opisana numerem katalogowym. Niestety moja kolekcja składa się z kilku takich przedmiotów ale sukcesywnie będę ją powiększać. Poza katalogowymi szkiełkami mam również inne ciekawe przedmioty, takie jak szklane niemieckie szufladki, patery, cukiernice, mleczniki, szklane "konewki" do oliwy i octu. Wszystkie te moje skarby są wykonane ze szkła barwionego w masie. Pięknie prezentują się na stole wypełnione orzeszkami, owocami, ciasteczkami, kawusia przy takiej oprawie to dla mnie czysta przyjemność. Nawet mój pierworodny zachwyca się moimi zbiorami, wyliczając "Mamo to dostałaś od Babci, ta patera jest z poczty, ta od Św. Mikołaja, a to od Tatusia". Mały słodziak, wrażliwy na piękno :D  






1 komentarz:

  1. Dzień dobry . Czy sprzedałaby pani ta błękitna paterę na owoce na nóżce . Ta z falbanką? Asia 793539270.

    OdpowiedzUsuń